המשטרה תפצה עו"ד מחוננו שנעצר באלימות ב'שומר החומות'

אליהו גרין 1 Comment on המשטרה תפצה עו"ד מחוננו שנעצר באלימות ב'שומר החומות'

בית משפט השלום ברמלה אישר הסכם פשרה במסגרתו תפצה המשטרה את עו"ד נתי רום מארגון חוננו שהגיע במהלך הפרעות במבצע שומר החומות ללוד ע"מ לתת סיוע משפטי לעצורים יהודים. רום נעצר ע"י קצין משטרה בכיר באלימות, נאזק ועוכב בתחנת המשטרה במשך שעתיים ושוחרר בהתערבות חברי הכנסת סטרוק ורוטמן.

צילום: Chaim Goldberg/Flash90
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית משפט השלום ברמלה אישר הסכם פשרה במסגרתו תפצה המשטרה את עו"ד נתי רום מארגון חוננו ב-7,500 ₪ לאחר שנעצר ונאזק באלימות ע"י קצין משטרה בעת שהגיע להעניק סיוע משפטי לעצורים יהודים בתחנת המשטרה בלוד במהלך מבצע שומר החומות. את רום ייצג עו"ד מנשה יאדו מחוננו.

עו"ד רום הגיע לעיר לוד במהלך מבצע שומר החומות לסייע ליהודים רבים אשר נעצרו כאשר פעלו להגן את רכושם ומשפחותיהם. באחד הלילות בעודו צועד אל תחנת המשטרה בעיר נתקל בו קצין משטרה בכיר בדרגת תנ"צ אשר הורה לו לעזוב את המקום. עו"ד רום הבהיר לקצין המשטרה כי הוא עו"ד המסייע לעצורים בתחנת המשטרה אך הקצין לא שעה לדבריו והורה לעצור אותו. קצין המשטרה לא הסתפק במעצרו של רום אלא אף הורה לאזוק אותו.

לאחר מעצרו של רום הגיעו לתחנת המשטרה חברי הכנסת סטרוק ורוטמן ופעלו לשחרורו. בסרטון אותו צילמה ח"כ סטרוק בתחנת המשטרה נראה רום מסביר כיצד נעצר ללא סיבה ע"י קצין המשטרה אולם הסרטון נחתך עקב מכה אותה הנחית אחד השוטרים על הטלפון של ח"כ סטרוק. רק לאחר עיכוב של שעתיים שוחרר עו"ד רום מתחנת המשטרה. בעקבות האירוע הגיש רום תביעה כנגד המשטרה וכאמור כעת הגיעו הצדדים לפשרה לפיה המשטרה תפצה את רום על האירוע.

בעבר שילמה המשטרה במסגרת תביעה שהגיש ארגון חוננו 60,000 ש"ח ל-18 מפגינים שנעצרו ונאזקו שלא כדין ברמלה במהלך מבצע שומר החומות.

עו"ד מנשה יאדו מחוננו אשר ייצג את עו"ד רום מסר: "אנו ממתינים לעת בה המשטרה תפעל בלא מורא נגד פורעים ערבים ולא תופעל מאימת הפורעים כנגד היהודים, אנו מייחלים לחברה חזקה יותר ולמשטרה חזקה יותר".

עו"ד נתי רום מסר: "אני שמח כי המשטרה מכירה בטעות שעשתה ומקווה שתלמד להקפיד להבא על שמירת החוק. את הכסף אני מתכוון לתרום לארגון חוננו ולהתיישבות".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    נראה שבנסיבות האירוע , הסכום נמוך מידי ואין בו בכדי ליצור הרתעה